Regenachtige zondag...

13 maart 2011 - Saliña Harbour View, Nederlandse Antillen

Tijd voor een nieuwe blog. Op deze regenachtige zondag, terwijl ik van plan was om naar het strand te gaan om te werken aan mijn bruinheid, nu even tijd gevonden om dus weer even een verhaaltje te vertellen. Terwijl Mark van Dale in de kamer een setje staat te draaien voor Fresh FM, vanavond te horen op de Nederlandse radio tussen 22u en 00u zit ik dan te schrijven.

Vanmorgen vroeg op gestaan, wegens omstandigheden ;), zat ik op de porch lekker in het zonnetje nog even met mijn ouders te skypen, altijd gezellig en even tv meekijken. De 500 meter schaatsen voor de mannen, spannend! Tot de lucht dichttrok met grote wolken en de wind aantrok tot een frisse bries waardoor het kippenvel op mijn armen stond... 'Brrrr, ik heb het koud, het voelt namelijk aan als een graad of 22..' klaagde ik, maar dat werd mij niet in dank afgenomen door mijn ouders. Sinds ze hier zijn geweest hebben ze geloof ik last van een terugkomvirus. Het was ook zo ontzettend gezellig. De tijd vloog voorbij want na 10 dagen moest ik ze alweer op Hato Airport afzetten.. Wel helemaal heppie toen ik mams, paps en annet mocht treffen vrijdag 18 februari. Terwijl ik dit opschrijf schrik ik, want dat is dus alweer bijna een maand geleden!!! Niet normaal.... Uiteraard heb ik ze 's avonds gelijk even meegesleurd naar Wet n Wild. Zo oudertjes, hier hang ik dus uit al die tijd ;). Heerlijk onder de palmbomen aan t strand genieten van een paar polarretjes. Ze hadden nog geen auto gehuurd dus het was wel even taxichauffeur spelen de eerste dagen. Er moest ook gewoon gewerkt worden maar gelukkig wisten mijn ouders en annet zich goed te vermaken op Zanzibar beach. Woensdag naar Klein Curacao en wat een pech, hadden we de hele dag regen. Gelukkig is het team van de Mermaid erg gezellig en kregen we een heerlijke BBQ, zoals gewoonlijk als je met de Mermaid mee gaat. Aan het eind van de middag werd het gelukkig nog wel een beetje zonnig en heb ik lekker op de dinky gezeten om de kinders te voorzien van waterplezier met de banaan die erachter hing.

Donderdag moest ik helaas weer de hele dag werken, maar gelukkig heb ik vrijdag de hele middag met moeders kunnen shoppen in Punda. Goed gescoord, twee paar schoenen en een blousje. Ik moest namelijk die maandag op sollicitatiegesprek! Zaterdag de hele dag op Zanzibar rondgehangen en samen met Annet mijn nagels laten doen, grappig geworden :) Nog even een happy hour meegepakt en daarna naar het afscheidsfeestje van Sander (mijn huisgenoot) die na 13 jaar voorgoed naar NL is vertrokken voor zijn kinderen die daar wonen. Een mega drukke week, maar omdat we zoveel hadden gedaan vloog de tijd ook eigenlijk wel voorbij! Vond het wel ontzettend leuk om ze mijn leventje hier te laten zien en ik werd er ook blij van om te zien hoe erg ze er zelf ook van genoten.

Na tien heerlijke dagen dus weer naar Hato gereden om ze daar af te zetten..... Koffers uit de auto, even nog naar de WC en een dikke knuffel gegeven en toen maar snel de auto in gestapt en weggereden anders wordt het tranen met tuiten en dat wilde ik niet.. Even wennen om mijn ouders niet om me heen te hebben meer, net zoals dat ik best moest wennen dat ze er wel ineens waren.

De maandag daarna mijn tweede sollicitatiegesprek! En, ik ben aangenomen :). Super leuk. Het is een distributeur voor diverse whiskeys, vodka's en likeuren en het is de bedoeling dat ik de sales ga doen voor alle horeca op Curacao. Dat betekent dus alle restaurants, kroegen, hotels en dergelijke af gaan om dat te verkopen! :) Leuk, leuk, leuk en met eventuele doorgroeimogelijkheden.... Spanning en sensatie dus de afgelopen weken voor mij, omdat het natuurlijk méér is dan alleen een nieuwe baan. Het betekent voor mij ook de mogelijkheid om langer op dit fantastische eiland te vertoeven en te genieten van 'the happy life' hier. Grappig dat Mark mij op de radio even feliciteerde en dat dit vervolgens werd gehoord door Annet die ook nog in de Cura stemming was en in NL Paradise fm even had opgezet :) Hoe grappig!

Ik blijf de maand maart nog wel de paardrijlessen geven. Dus halve dagen bij mijn nieuwe job en 's middags de lesjes geven. Die ik trouwens wel ga missen want dat blijft superleuk om te doen natuurlijk. Vanaf 1 april fulltime aan de bak bij de nieuwe baan. Het plan is om in augustus Nederland aan te doen voor een vakantietje en iedereen te knuffelen, Harderwijk onveilig maken en ook nog even naar Lowlands. Lalala, geld word nog wel even een ding maar dat zien we dan wel weer.

Karnaval was overigens ook helemaal geweldig. Soort combi van het Nederlandse Carnaval en het Braziliaanse. Veel biers, gezellige mensen, kleurrijke pakjes, over de top versierde karren en alleen maar lachende mensen op straat. Één groot feest dus. Afgelopen dinsdag begonnen bij mijn nieuwe werk. Beetje een inwerkweekje nog en veel veranderingen binnen het bedrijf maken het nog allemaal een beetje vaag, waardoor mijn oordeel nog niet zo duidelijk is, maar zo op het eerste gezicht lijkt het allemaal helemaal super. Zin, zin, zin!

Gisteren weer eens een heerlijk gezellige barbeque gehad op het Caracasbaaistrand met friends & fun en natuurlijk polar, zwemmen in de zee, hothothot kampvuur en uitermate lekkere hapjes en snackjes. Nu een drukke werkweek voor de boeg met nieuwe indrukken en kinderen op pony's proberen effectief rondjes te laten rijden door de paardrijbak.

Zo dat was m dan weer voor vandaag. De zon is er nog niet dus ga ik maar een binnenactiviteit opzoeken...;) Morgen weer vroeg op dus even een dagje een beetje rust kan ook geen kwaad, schat ik zo in.

Bye dushi's!

And remember.......livin the lovin!

1. Gerdien:
    13 maart 2011
    Wat een leuke blog weer! JA dat terugkomvirus hebben we wel te pakken hoor. Maar vooral heerlijk om gezien te hebben dat je het daar allemaal zo goed voor elkaar hebt en zulke leuke mensen om je heen hebt en je zo geniet van alles! (en ook dat je er best hard voor moet werken-petje af-)
  2. joke minor:
    14 maart 2011
    hallo lientje, meid wat doe je het goed,ik gun het je van harte, heerlijk eiland he, vooral het mooie weer en de gezelligheid is een trekpleister,ik krijg gewoon heimwee,het allerbeste en leuk weer wat gehoord te hebben, knuffel van mij ,succes