drukke feestdagen met daar tussendoor wat werk...

2 januari 2011 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Met de feestdagen en het werk was het lekker druk de afgelopen week! Kerstavond ben ik naar een BBQ/ house-dancefeestje gegaan aan t Caracasbaaistrand. Een openbaar strand, waar je als je wilt, dit soort feestjes kunt organiseren. Iedereen neemt wat drankjes en eten mee, een barbecue, een dj booth en vooral veel gezelligheid. Die gezelligheid was er zeker want het was een ontzettend geslaagd avondje waar ik veel nieuwe, gezellige (belangrijk;)) mensen heb leren kennen. Mijn verder plannen voor de kerst waren nog niet helemaal duidelijk maar ik zou wel zondag mee gaan met de Mermaid naar Klein Curacao. Zaterdag werd ik uitgenodigd om te komen kijken bij een radio-uitzending van Marksmellow (een danceprogramma) bij Paradise FM. Een groepje van vijf DJ’s doen daar iedere zaterdag een radioprogramma, dezelfde DJ’s als van het feestje van de avond ervoor. Erg leuk om een keer zo’n uitzending te zien!

’s Avonds werd er in de Cinco, een restaurant/bar-discotheek, naast de marinebasis, een Christmas classics feestje gehouden. Hier draaide Mark van Dale (van Marksmellow) en DJ Boogieman allerlei oude houseclassics, erg leuk! Al met al wel vroeg naar huis, want zondag zou ik dus naar Klein Curacao en moest ik om half zeven al aanwezig zijn bij de boot… Best vroeg dus en aangezien ik toch pas om twee uur thuis was zou dat wel even brak wakker worden zijn. Toen ik wakker werd op tweede kerstdag onweerde het echt keihard! Ik dacht dit kan nooit doorgaan dus ik belde op en inderdaad, de boot ging niet varen. Helaas want ik had er natuurlijk wel een beetje op gerekend dat mijn tweede kerstdag lekker ingepland was met een dagje varen en gezelligheid op Klein Curacao met eten en drinken enzo. T mocht helaas niet zo zijn dus dan maar een beetje uitslapen, internetten, lezen en chillen. Aan het eind van de middag heb ik de zus van mijn huisgenootje terug gebracht naar het vliegveld, want die ging weer naar huis. Daarna ben ik doorgereden naar Wet’nWild, daar is altijd happy hour op zondag en dat is meestal erg druk. Mijn kerstmaaltijd was helaas een zak chips omdat ik niet zo veel in huis had natuurlijk en ik begon na een paar biertjes ernstig honger te krijgen. Gelukkig konden ze bij Mambo (dat zit naast Wet’nWild) een lekker broodje gezond voor me maken! Had ik toch nog een beetje een ‘kerstmaaltijdje’ : ) Ik moest natuurlijk wel op tijd naar huis want maandag zou mijn eerste werkdag worden bij het Call-Center… Ik zag er wel een beetje tegenop omdat ik om acht uur zou moeten beginnen en het intussen bij Wet’nWild toch al half 2 was geworden…

Maandagochtend acht uur stipt bij het Call-center. Ik was de eerste die er was van de in totaal drie mensen die die dag gingen beginnen. We zouden de eerste drie dagen training krijgen en die zou dus tot half vier duren. Maandag was vooral een introductiedagje met kennismaking met de regels, het project waarvoor je gaat bellen en word je even in het diepe gegooid om zelf te gaan bellen. Dinsdag zou de training echt beginnen. Dat bleek een training commerciële communicatie te zijn (dinsdag de basis) en woensdag verdieping (gericht op het verkoopgesprek zelf). Gelukkig had ik al deze informatie natuurlijk al eens gezien en was dat dus niet heel ingewikkeld. De training werd afgesloten met een examen op woensdag en donderdag zou ik voor het eerst gaan bellen. Woensdag, na mijn examen ben ik lekker naar Mambo gegaan om een biertje te drinken en toevallig stond Jan Smit zijn soundcheck te doen dus dat was wel grappig. Hij zou daar namelijk ’s avonds optreden.

Ik merk wel dat het heel anders is nu ik eenmaal aan het werk ben omdat je dan wel een beetje in een ritme komt. Dat had ik de afgelopen tijd natuurlijk niet erg gehad dus wat dat betreft ook niet heel verkeerd. Wel jammer dat je niet meer naar elk feestje kan. ;)

Donderdag van half zeven tot elf ’s morgens gewerkt. Echt gebeld. Net voor de pauze had ik zelfs mijn eerste score dus dat was wel leuk. In de pauze kreeg ik te horen dat ik mijn examen goed had volbracht. Wel leuk dat ik een tien gehaald had voor mijn examen ;) Nice! Een goeie dag dus! Om 12uur half 1 had ik afgesproken met Zina (had ik leren kennen op de BBQ) om naar westpunt te gaan, naar de stranden daar. Ik wilde nog even met mijn auto door de wasstraat, dit duurde natuurlijk weer iets langer dan gepland. Slechts een uurtje. Maarja, daarna was mijn auto dan ook wel weer heel mooi schoon! Uiteindelijk reden we pas om kwart voor twee richting westpunt. Wel een beetje laat omdat het best een eindje rijden is, maar al met al hebben we toch drie mooie strandjes gezien! Playa Forti, Playa Abou en Playa Lagun. Erg mooi en gezellig! Zina heeft de foto’s dus die volgen snel! (ik was natuurlijk mijn camera weer eens vergeten ;)) Daarna hebben we bij Mark wat gedronken, daar logeerde Zina. Al met al heel gezellig en lekker Polar biertjes gedronken.

Vrijdag was natuurlijk een beetje een rare dag omdat het oudejaarsdag was. Het is raar omdat het hier dertig graden is en je verwacht dat gewoon niet met oud en nieuw. Dat was trouwens hetzelfde met de kerstdagen. Eerlijk gezegd heb ik helemaal niet het gevoel dat ik net de maand december achter de rug heb. Eerder de maand juli of zo. Tot gisteren half zeven had ik ook niet het gevoel dat het oudejaarsdag was. Mark, Zina, Sander en ik zijn naar de Tropen gegaan (een NL café/restaurant) waar ze om zeven uur Nederlands Oud&Nieuw vieren. Heel erg grappig en op dat moment had ik inderdaad een oud&nieuwgevoel, wat dat dan ook mag zijn… Een vierhonderdduizendklapper (misschien waren het er wel meer) werd afgestoken, dat noemen ze hier een Pagera en om de tien minuten werd er hier ergens wel zo’n klapperdinges afgestoken, vandaag ook nog steeds trouwens! Even met Nederland gebeld natuurlijk, onverstaanbaar door vuurwerk van beide kanten maar toch even gezellig. Daarna zijn we gaan eten bij Mark & Sander thuis. Sander ging lekker vis koken en we hadden een top Oud&Nieuw maaltijdje! Smakelijk!

Natuurlijk waren we daarna allemaal een beetje aan het inkakken omdat we al om half vier onderweg waren… Uiteindelijk zijn we naar de schoonfamilie van Sander gegaan waar ik tot groot toeval Nienke en Matthieu tegenkwam (de verhuurders van mijn kamer) en hebben we het 12u momentje gevierd. Dit keer met een driehonderdvijftigduizendklapper. Heel gek om tussen allemaal vreemden dat moment te hebben. Iedereen roept “Bon Aña” maar je kent ze niet. ‘Mismomentjes’ noem ik ze maar. Dat gaat gelukkig wel snel over als je vervolgens in een leuke club op de houseplaatjes van Mark staat te dansen met een smakelijk drankje in je hand. Al met al een beetje een gekke, maar wel gezellige oud&nieuw. Met zoveel vuurwerk, anders dan in Nederland, vooral VEEL siervuurwerk en zoveelhonderdduizendklappers.

Vandaag ging Zina weer naar huis dus die hebben we naar het vliegveld Hato gebracht. Ook heb ik vandaag nog even gezellig met Rieltje geskyped, dat was wel even leuk want die had ik echt al een dikke maand niet meer gesproken! Ook had ik Yannick nog even op skype, samen met Lars, Jeroen en Claudia. Dat was grappig. Één iemand uit Ermelo, één uit Bonaire, één uit Curacao en twee uit Utrecht. Leuk gesprek was dat, ging lekker nergens over. :) Verder lekker uitbrakken, Burger King gegeten en zo naar bed want morgen om negen uur ’s morgens begint er weer een feest: Fuikdag. Ongeveer de grootste nieuwjaarsborrel ooit, op het water, alleen te bereiken per boot! Van tien tot vier gezelligheid inclusief drankjes en BBQ! Heb er ZIN in! :D

Happy newyear y’all!!

Dikke knuffel vanuit een vandaag wat regenachtig, maar wel lekker warm Curacao!

1. joke minor:
    2 januari 2011
    een heel gelukkig 2011 in dat lekkere gezellige oord,wat leuk al die berichtjes ik geniet ervan,knuffel joke
  2. Lieke:
    3 januari 2011
    Lieve Lien,

Een supergelukkig nieuwjaar!!! Ben wel jaloers op alle bbq's en feestjes, dat zit er hier voorlopig nog niet in... Straat is wel weer sneeuw- en ijsvrij gelukkig, dat was echt irritant :p Eerste muren in het nieuwe huisje zijn al kaal, zo spannend om alles helemaal te strippen en er weer wat van te maken. We gaan foto's uitwisselen! Geniet lekker daar he, en dat werk komt ook wel goed. Met je tien ;) Wat goed joh!

Dikke knuffels, Liek
  3. joke minor:
    9 januari 2011
    he lieverd hoe gaat het ??? ik hoop snel van je te horen heel veel liefs van mij joke