Eerste stapavondje!

4 december 2010 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Het was een beetje een saai dagje, ik kon niet zo veel doen omdat ik ten eerste geen auto had en ten tweede niet echt veel meer nodig had, dus shoppen zat er ook niet in. Ik heb veel gelezen en nog even met Leonie geskyped! Dat was wel erg leuk om elkaar even te zien :). Omdat je hier zonder auto eigenlijk geen kant op kan, duurt het voor mijn gevoel nog wel erg lang voordat ik mijn auto krijg. Aalt (hij werkt bij Mambo en komt ook uit Harderwijk) smste of ik vanavond al plannen had en dat kwam als geroepen natuurlijk omdat dat nog niet zo was.

Hij zou met een collega naar Villa Maria gaan, een discotheek in de stad hier (Punda). Ze vonden het geen probleem om mij even op te halen en om 12 uur waren ze er. De dresscode was white, maar daar kwam ik natuurlijk pas achter toen ik er eenmaal was, gekleed in donkerblauw… Een kaartje kochten we via via voor 10 gulden minder en eenmaal binnen was het errrug gezellig. Ik heb veel van de collega’s van Aalt leren kennen en ook mijn huisgenoot Bastiaan was er met zijn vrienden waar ik ook nog een tijdje mee heb staan praten. Al met al very funny :P

Terug reden er nog twee andere mensen mee om nog even naar de afterparty te gaan. Lekker krap in die auto met z’n 5en en het regende ook al behoorlijk. Ik was wel aardig kapot! We hebben nog even op de porch gezeten en daarna bracht Sebas (collega van Aalt) ons weer naar huis. Hij zette eerst de andere twee af en daarna reden we naar mijn huis. Er lag inmiddels een enorme bak water op de weg en de ramen besloegen elke tien seconden, echt niet normaal! De straten leken wel omgetoverd in grote, brede, groenbruine rivieren. Gelukkig wist hij precies de weg! Eenmaal thuis, doorweekt van de laatste tien meter lopen ben ik rechtstreeks m’n mandje in gegaan om vanmiddag om half 1 pas wakker te worden! Een geslaagd avondje in ieder geval!

Nadat ik had gedoucht heb ik een lekker ontbrakbijtje gemaakt met een gebakken ei en een bak koffie. Tom (van de auto) belde mij nog op dat hij Roel de autopapieren had gegeven en dat ik hem even moest bellen of dat allemaal gelukt was. Maandagochtend rijden we samen naar het Belastingkantoor. Zij willen wel graag zo snel mogelijk weg, zodra het weer het enigszins toelaat dus hopelijk lukt het maandag allemaal. Ze zeggen dat je er hier wel twee dagen voor moet uit trekken om een auto te laten overschrijven..! Net, toen het heel even droog was, ben ik nog even samen met Bastiaan naar de mini-market gelopen om een internetkaart en wat beltegoed te halen. Het wordt wel tijd om werk te vinden want met de snelheid waarop mijn bankrekening nu leegloopt hou ik het hier niet lang vol ;)

Omdat ik verder toch niet zo veel kan doen met de straten als rivieren kan ik Roel straks even bellen en ook nog even met paps en mams skypen. Eigenlijk moet ik nog even naar de Vreugdenhil lopen om wat boodschappen te doen (op zondag is hij namelijk dicht..) en om te pinnen voor de auto… Maar ja, ik ben m’n kaplaarzen vergeten in te pakken…. ;)

Ayo!

1. joke minor:
    4 december 2010
    Ayo ,dushi lina, kon ta bai, wat maak je veel mee zeg, ja die regen is erg want het water kan niet weg, hebben wij ook gemaakt door het water heen lopen naar hotel wel avontuurlijk he, leuk dat ik zo op de hoogte ben, bon nochi joke
  2. Gerdien:
    5 december 2010
    Hoi lieffie, wat apart dat je zo uitgenodigd werd voor de disco zeg, zo zit je er toch al snel een beetje in. Nog even en dan heb je ook een autootje en kan je curaçao verder gaan ontdekken!
  3. Bente Goud:
    6 december 2010
    Jij hebt al veel vrienden daar, vind ik. Nu nog een baan. Succes met werk zoeken!
  4. nathalie:
    6 december 2010
    Hey meis!
    Wat goed dat je straks een auto hebt! Nu nog een baan en dan kan lina uit haar plaat gaan!
    Veel plezier en suc6 met alle regen!

XX